Firma Pupil Foods prezentuje ofertę dla miłośników psów i kotów.

W dniach 18-21 sierpnia bieżącego roku w Szanghaju odbyły się targi Pet Fair Professional, czyli już 19 edycja imprezy poświęconej produktom dla zwierząt domowych. W tym roku 800 obecnych tam firm promowało produkowane przez siebie karmy, zabawki zwierzęce i akcesoria, akwaria, środki weterynaryjne, jak również technologie komputerowe związane z tą gałęzią przemysłu. W przeciągu 4 dni, teren tych specjalistycznych targów o łącznej powierzchni 71000m² odwiedziły 23 tysiące przedsiębiorców z tej branży i ponad 80 tysięcy konsumentów prywatnych. Europę reprezentowali wystawcy m.in. z Niemiec, Szwajcarii, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Włoch i Polski. Nasz kraj był reprezentowany przez firmę Pupil Foods z Wielkopolski (www.pupilfoods.pl), producenta szerokiej gamy produktów /karmy/ dla kotów oraz psów, znanej już na licznych rynkach Europy Centralnej i Wschodniej oraz m.in. niektórych krajach Azji. Profesjonalna, atrakcyjnie prezentująca się oferta firmy spotkała się ze sporym zainteresowaniem zwiedzających. Stoisko firmy Pupil Foods na targach odwiedził szef WPHI Szanghaj.

Skala targów i wciąż rosnące zainteresowanie zwierzętami domowymi w Chinach jest odzwierciedleniem zmian społecznych wśród obywateli chińskich i rozszerzenia form spędzania wolnego czasu. Przez szereg wieków Chińczycy mieli w domu głównie ptaki lub ryby akwariowe. Obecnie coraz więcej przedstawicieli klasy średniej idzie na spacer (lub jogging) z psem. Na dzień dzisiejszy, populację lokalnych kotów i psów szacuje się na 38 milionów, a ilość ryb akwariowych na 80 milionów. Ponadto, raport na lata 2014-2019 przewiduje wzrost wartości sektora karmy premium dla psów o 13%, a dla rynku żywności dla kotów – o 10%, za to cała branża zwierzęca rozwinie się o 9%.

Placówka opisała coraz popularniejsze w Chinach formy spędzania wolnego czasu w poniższym tekście.
https://china.trade.gov.pl/pl/aktualnosci/202625,formy-spedzania-wolnego-czasu-w-chinach.html

Coraz bardziej kosztowne w kultywowaniu rodzaje hobby obywateli Państwa Środka (np. turystyka, wyszukane potrawy, posiadanie zwierząt domowych, uprawianie sportu itp.) to także perspektywa rozwoju rynku i zwiększenia popytu w tym w takich branżach, jakie obejmują targi Pet Fair Asia.